2008-04-28

Ha, ha! Jag hörde just Mårten på radion. Det var tävlingen som vi vann förra veckan. De spelade upp introt till 10 låtar och så skulle man försöka lista ut vilka låtar det var. Fast det var inte så lätt eftersom varje intro bara var på någon sekund. Jag har tydligen inte bara fotografiskt minne utan även hörselminne för jag kunde 6 av låtarna på en gång. Mårten och jag ska dela på vinsten för jag löste de flesta låtarna och han gjorde det som jag tycker är jobbigt, nämligen att ringa in och prata i radio. Herregud, det hade jag aldrig pallat med. Nu kör de 10 nya låtar på radiostationen och jag kan 7 av dem efter att ha lyssnat på klippet bara ett fåtal gånger.

Det är kul att få lite nytta av sina halvonödiga talanger. *skratt*. Jag vet inte riktigt hur min hjärna fungerar när det gäller det här med musik. Men ibland blir jag lite skrämd själv. Jag kan höra en gammal låt på radion och plötsligt sitter jag och sjunger med även fast jag knappt vet vad det är för låt eller vem som sjunger. Jag måste ha en hel massa låttexter och melodier i huvudet... som tar en jävla plats. Jag får väl köpa ett bättre minne. 500 GB kanske räcker... *ha, ha*.

Usch, jag är så trött. Men så blir det med mycket Xanor och för lite sömn. Jag ska lägga mig nu. Imorgon ska jag bara ta det lugnt för jag ska till tandläkaren på onsdag. Det känns lite pirrigt eftersom jag aldrig har varit hos just den här tandläkaren. Min tandreglerare upptäckte ett hål senast jag var hos honom och han tyckte att jag borde få det lagat. Men det var inte så enkelt som jag trodde... Jag är nämligen inte "kund" hos Folktandvården för det var ett par år sedan jag var där senast. De kan lägga in mig som en ny kund men då är väntetiden mellan 6 och 9 månader! Så länge kan man fan inte gå med ett hål... helt sjukt. Så nu ska jag till en tandläkare som jobbar på samma ställe som min tandreglerare.