2009-01-31

Min senaste telefonräkning var ganska rolig. Jag har bara ringt ett enda samtal under hela perioden. Varför det? Jo, för jag ringer med mobilen istället. Parlino har en tjänst att för en engångssumma på 19 kr så kan man sedan ringa helt gratis till ett fast telefonnummer. Det tillkommer varken öppningsavgift, minuttaxa eller månadsavgift. Man kan ringa max 1500 minuter per månad, men jag ringer inte så mycket. Det enda man behöver göra är att tanka på kontantkortet en gång per år så att man behåller sitt mobilnummer. Jättebra tycker jag, därför har jag en mobil för att ringa föräldrarna och en för att ringa Mårten. Att bara pröjsa 99 kr (lägsta värdebeviset) per år för att kunna ringa 18000 minuter låter bra i mina öron i alla fall. *hi, hi*.

Nu ska jag lägga mig och försöka sova. Det är ovanligt tyst både i huset och utanför. Påverkar den dåliga ekonomin verkligen så mycket? Senast när Mårten och jag var i stan så var det helt dött på kvällen, knappt några bilar eller människor. Urtråkigt... men alla sparar väl in på det de kan. Jag köper nog inte färre prylar än förut men definitivt billigare. Jag handlar nästan bara på rea och när det är nedsatta priser. När jag handlar mat står jag till och med i butiken och räknar ut hur mycket olika matprodukter kommer kosta per portion. Kläder från second hand duger också bra. Senast köpte jag två toppar för 15 kr styck och ett par Fornarina-jeans för 30 kr (ena knappen var borta).

Missade du Battle Royale på TV7 idag? Det var synd i så fall, för det är en helt okej film. Natti natti!