2011-03-21

Jag tror att jag har glömt berätta om Humle, Dumle och de tre musketörerna. De är nu polare med Blixten och Moroten. Det var nämligen så att Mårten och jag besökte en djuraffär för ett par dagar sedan och där hade de flytande växter i sina akvarium och deras guldfiskar åt av grönskan. Jag tyckte det verkade coolt så vi undrade om man kunde köpa men jag fick lite gratis. Sedan stod vi och pratade en stund och frågade lite allmänt om fiskar och sådär. Sen när Mårten och jag gick till bilen så tittade jag på påsen... och såg en fisk! Jösses! Snabbt sprang vi till bilen där jag hade en flaska vatten. När jag hade flyttat över fisken dit så kollade jag igenom påsen noga och hittade en fisk till! Vi åkte direkt hem till akvariet där jag stoppade i de små firrarna. Varför gjorde jag det, med tanke på att guldfiskar kan smaska i sig mindre fiskar? Jo, de här är jävligt snabba. Jag kollade upp vad de heter... har det uppskrivet hemma hos mig. Moroten gjorde bara ett försök att simma efter en av dem och sedan gav den upp. Nu bryr de sig inte alls om de små... för de är verkligen små... bara ca 2 cm.