2011-08-03

Igår fortsatte inte dagen speciellt bra heller. Vi åkte till Murcia för att försöka få tag i gratisbiljetter till en konsert. Jag föreslog att vi skulle parkera i ett underjordiskt garage där vi har stått tidigare men Mårten ville se om det fanns platser närmare. Det slutade med att vi irrade omkring på Murcias trånga gator. Till slut hittade vi tillbaka till parkeringen och då kom nästa problem. Där man kör in till parkeringen så finns det en ganska tvär sväng och det är inte särskilt brett. Mitt i kurvan så gav Mårten upp och sa att "vi kommer ingenstans". Skitkul... jag som inte hade tagit Xanor. Jag mådde jättedåligt med ångest och så... hela jag skakade. Men jag tänkte inte sitta fast där och få en massa tutande bilar efter oss och irriterade människor... så jag klev ur och såg att det fanns massor av plats för bilen på ena sidan. Jag dirigerade Mårten och till slut kom vi in i garaget. Jag tog två Xanor och sedan gick vi till radiostationen där man kunde hämta biljetter. Dagen innan hade vi varit i en turistbyrå, men då hade de sagt att biljetterna var slut överallt. Mårten skrev till någon som svarade att radiostationen kanske hade några kvar. Vi hittade dit efter ett tag... och tänka sig... de hade biljetter kvar! Tjohooo!!!

Nu ska jag göra mig i ordning för senare idag ska vi till Murcia igen... men inte till centrum.