2011-08-23

Nu är jag här igen. Jo, polisen var här för när Mårten var på toa upptäckte jag en orm mellan fönsterna. Det är svårt att förklara men den var inte inne i lägenheten, bara i en slags vrå precis utanför. Jag tyckte att den var ganska gullig men Mårten som inte gillar ormar blev halvt hysterisk och pratade genast om att man vi skulle ringa någon och be dem ta bort den för den var kanske giftig. Så han åkte iväg och frågade lite olika människor men det enda rådet han fick var att ringa polisen. Så han gjorde det och de kom hit ganska snabbt. Jag var förvånad att de dök upp överhuvudtaget. Toppen... tänkte jag i alla fall. De kommer säkert titta på ormen, skratta och åka iväg. Men de var här i nästan en timme och försökte verkligen få bort den... fast de fick inte tag i den. Den försvann bakom ACn eller liknande. Hur ormen såg ut? Den var ca 120 cm lång och 2 cm tjock med kvadratiskt mönster i någon slags beige, mörkbrun variant. Sen hade den orange färg runt halsen. Nästa gång jag är vid biblioteket med internetuppkoppling ska jag försöka ta reda på vad det är för orm. Jag har inte särskilt svårt för ormar, de är ganska gulliga. Insekter är mycket värre.

Har inte tid att skriva mer för nu börjar filmen Mimic på TV.