2011-08-14

Jag har inte skrivit så mycket för jag har känt mig lite rörig. Minns inte heller vad jag har skrivit om tidigare. Har inget internet här och vi kommer inte till biblioteket förrän på tisdag. Det är öppet idag i och för sig men jag har inget särskilt som jag måste göra på nätet. På måndag är det en helgdag och nästan alla affärer har stängt. Vad har hänt den senaste tiden då? Jo, Mårten och jag var på konsert med ett par tusen andra personer och såg en spansk artist som heter Melendi. Inte riktigt min typ av musik men det var okej. Jag kände igen flera låtar som jag har hört på radio här i Spanien. Vad mer kan jag berätta om? Jo, jag vaknade tidigt en morgon... tittade på klockan, såg att den inte var så mycket och vände på mig för att sova lite till. Plötsligt kände jag något landa på benet och jag hoppade genast till och sparkade som fan med benen för att få bort vad det nu än var. Jag har en liten nattlampa som även fungerar som en insektsdödare så jag såg något stort svart springa över golvet; en äcklig kackerlacka. Jag sträckte mig snabbt efter insektssprejen och började spreja som fan efter kackerlackan. Den sprang längs väggen och det var jättesvårt att hänga med. När den sprang på andra sidan sängen så upptäckte jag att mitt täcke hängde ner på golvet och jag fick lite panik för jag ville ju inte att den skulle springa upp på sängen. Jag lyfte snabbt upp täcket och skakade på det för säkerhets skull. Kackerlackan hade sprungit ett helt varv i rummet när den till slut sprattlade och hamnade på rygg. Då gick jag och tvättade händerna för att få bort insektssprejen. Då vaknade Mårten och hjälpte mig att döda kackerlackan. Jag hatar insekter så jag vågade inte sova mer då utan satt uppe tillsammans med Mårten och löste lite korsord.

Nej, nu har jag inte tid att skriva mer för vi ska iväg till ett köpcentrum (nästan det enda som har öppet för allt är oftast stängt på söndagar). Mårten ska kolla på en klocka som man får med en nyhetstidning idag. Klockan liknar de där kända silikonklockorna i mängder av färger. Tidningen kommer ha fler färger på olika dagar. Om modellen är snygg så kanske jag också köper när det är färgerna rosa, vit eller svart. Tidning och klocka kostar ca 7,50 Euro. Det kan det ju vara värt... för de här har också armband i silikon, inte plast.