2011-08-18

Jag känner mig lite off idag. Det är fortfarande en massa springande i lägenheten. Imorgon kommer mängder av folk för att fixa luftkonditioneringen och även täta till hål vid köksfläkten där vi upptäcker att kackerlackorna kommer in. Hittills har jag alltid undrat varför det är så många kackerlackor i det rummet jag sover i. Det är som en slags... inglasad altan, terrass... äh, vet inte vad man ska kalla det. Ytterdörren är i alla fall där och jag trodde att de på något sätt kom in där. Men nu tror jag att de kommer in via köksfläkten, ramlar ner på bänken och inte kan ta sig uppför kaklet igen (självklart) och därför söker en annan väg ut... nämligen ytterdörren. Den är inte helt tät så de känner säkert något luftdrag eller liknande.

Det var skitäckligt igår precis innan vi skulle lägga oss när Mårten hörde ett ljud från köket. Han lokaliserade det till köksfläkten men vi visste inte om det var en ödla, kackerlacka, fågel eller annat djur. Jag stod i alla fall beredd med insektssprejen när Mårten såg en kackerlacka. Tillsammans lyckades vi döda den men senare hörde vi fler kackerlackor. Usch, jag sov inte bra inatt kan jag ju säga. Somnade efter 4 någon gång bara.