2011-10-17

Dagboksanteckningarna från resan får vänta lite. Jag är segare än kola just nu. Jag har fixat antivirusprogrammen på mina datorer och sedan har jag pysslat med föräldrarnas dator. Den slutade fungera helt när jag var borta. Jag kan egentligen inte särskilt mycket om datorer... men min hjärna kan tydligen det. *ha, ha*. Nej, men det känns så faktiskt... jag bara slutar tänka... och så löser allt sig på något sätt. Det låter knäppt, jag vet. Men efter att ha knappat på datorn i flera timmar nu så är det som att hjärnan måste ställa om sig till normal tankeverksamhet igen. Skitskumt. Om någon skulle be mig förklara allt jag gjort skulle jag inte kunna det. Min hjärna har sin egen computerfunktion och det är ju tur... för mina föräldrar just nu i alla fall. Men datorn är inte helt fixad. Jag har lyckats få den att fungera (den ville inte ens starta från början) men jag måste köra en jäkla massa uppdateringar och installera vissa program igen och sedan flytta tillbaka det som jag säkerhetskopierade... hur man nu gör det. Nåväl, det löser väl sig när jag sätter mig vid datorn imorgon.