2011-10-12

Vi har stannat en bit efter Barcelona. Jag sov någon timme men känner mig nu ganska pigg. Mårten ska försöka sova lite till. När vi stannade tidigare så var det bara +16 grader ute men just nu svettas jag lite. Mårten startade bilen för att se temperaturen ute och nu är det +20.

När vi kommer in i Frankrike får vi leta efter en Carrefour eller något köpcentrum för jag lade av misstag deodoranten i resväskan istället för i resenecessären och vi är så överpackade att jag inte kommer åt den. Det krävdes mina tetriskunskaper för att få in all packning i bilen. Vi har kollat i flera bensinstationer längs vägen men tydligen är det mat och souvenirer folk vill köpa... inte hygienprodukter.

Mina fiskar som är i en lagom liten bunke ska få nytt vatten på morgonen när vi stannar senare och fräschar till oss lite. Jag försökte hitta en batteridriven luftpump som inte lät som en moped men lyckades inte. Så det är bara att byta vatten så ofta jag kan.

Det är lastbilar överallt vid den här bensinstationen. De ställer sig även där de inte får stå. Det gör i och för sig inget... det blir bara säkrare för oss. Förra macken vi stannade vid där vi först tänkte sova var inte alls bra. Lastbilsparkeringen låg långt bort från personbilsparkeringen... och det fanns inte en enda bil där.

Jag känner mig lite småhungrig men vet inte om jag orkar gräva i min kylväska just nu. Jo, jag gör det ändå. Ska se om jag hittar chipsen... det vore gott.