2011-10-06

Läste just på Expressens hemsida om att det nu är jul i butikerna och att adventsstjärnor och ljusslingor lyser upp. Usch! Bra att det blir ljusare alltså... men usch ändå. Själv sitter jag här i biblioteket i shorts och t-shirt och ett par sandaler. Jag har inte haft på mig strumpor sedan juni. Visst, oktober började med regn här men annars är det oftast runt +30 grader. Nätterna brukar oftast vara lagom svala med ca +20 grader. Men... snart är det dags att åka hem. Jag har med mig varma kläder det här året så att jag inte behöver frysa när det blir kallt i bilen (eller även när man stannar och ska ut i kylan). Har bland annat en varm och skön yllekofta. *ha, ha*

Jag kanske skrattar just nu men det känns ändå sorgligt. Jag gillar inte klimatet i Sverige... men jag får väl stå ut... försöka hitta på saker som får tiden att gå fortare... eller något som får upp humöret.