2012-06-26

Efter lite googlande så tror jag att det kan vara ett bråck... eller kanske bara en inflammation. Ska höra med Mårten om han tycker att jag borde kolla upp det. Ibland minskar det i storlek... det blev större efter träningen... ska nog skippa gympingen imorgon.

Åh, jag blir knäpp av fågelhonan. Hon låter hela tiden. Jag försökte vara snäll för någon vecka sedan så jag gjorde rent boet ordentligt. Sedan dess vill de inte hoppa in där. Jag upptäckte något grönt i botten, kanske mögel så jag slängde boet. Jag kollade efter ett nytt när Mårten var här senast men i den djuraffären vi åkte till hade de inte rätt storlek. Honan låter i alla fall mycket... vet inte om det bara är på grund av boet. Hon kanske tycker att hannen är trist som bara sitter stilla så mycket. Han har svårt att hoppa mellan pinnarna så han gör det så lite som möjligt.

Nej, nu ska jag äta sallad... min middag. Har redan knaprat i mig två knäckebrödsmackor men lite kaninmat går nog ner också. Jag har inte gjort salladen själv. Vissa ICA Maxi gör egen sallad som de säljer i en plastförpackning för typ 10 kr. Det är en väldigt basic sallad bestående av isbergssallad, tomat och gurka. Ja, jag skulle kunna köpa grönsakerna själv och skära upp... men det skulle kosta mer och jag skulle säkert behöva slänga hälften. Känner jag mig själv rätt (vilket jag hoppas att jag gör) så skulle jag kanske inte ens orka fixa grönsakerna tjusigt i en skål... utan bara äta de direkt som de var.

Varför skriver jag så mycket nonsens? Kanske för att jag inte kan tänka med allt tjattrande. Dags att ta på sig hörlurarna.