2012-06-25

Känner mig nere. Det här året verkar vara dödens år... en fisk dog... och sedan var det något annat också som jag inte minns. Mårtens pärons hund fick avlivas nyligen på grund av akut cancer. Min fågelhanne har inte långt kvar, han ramlar ner jätteofta och har svårt att ta sig upp igen. Jag satte in en stege i buren... men fåglar gillar inte förändringar så jag var tvungen att ta bort den. Igår upptäckte jag en stor... bula, knöl eller vad fan man ska kalla det... på min kropp alltså (ja, jag har Xanor i mig just nu och så är jag trött). Jag skiter i saker inuti kroppen... som min 2 cm gallsten och 4 cm förändring på levern. Men när det är något man ser och känner är det inte samma sak. Äh, orkar inte knappa mer på mobilen nu. Jag ger efter för Xanor och kryper ner under täcket istället och sover. Måste kanske kolla vad det är för regler inom Europa angående in och utförsel... transport... eh... för burfåglar. I Spanien finns många fina risfåglar och de kostar runt 200 kr per styck istället för 600 kr/st i Sverige. Sova ja... då kan man fly verkligheten. God natt... antar jag.