2017-03-24

Jösses, vilken kväll. Mårten och jag var ute på ett ställe för jag är ju med på en dejtingsida för att få gå på gratis events. Det var ganska tråkigt förutom lite överrasknings-show. Mårten bjöd på fish & chips som var underbart gott. Det skulle vara nattklubb efteråt men stället var ju dött. Vi lyssnade lite på karaoke men tröttnade när det var dåliga låtar och dåliga sångare. Vi gav dansgolvet en chans då det stod två tjejer och dansade där. Strax efter att Mårten och jag satte igång och dansa så dök det upp mängder av folk.

Mårten var tvungen att lämna mig ett tag för att flytta bilen. Vi hittade ingen plats ute på gatan så vi ställde bilen i ett parkeringsgarage. Tyvärr stänger p-hus i Stockholm tidigt... 01:00 stängde det som var närmast klubben. Mårten var inte borta så länge... kanske en kvart eller tjugo minuter. Det verkar som att man inte kan lämna mig själv någonstans. Innan Mårten gick så frågade jag honom om han kunde be om ett glas vatten i baren för det känns lite weird att stå själv i en klubb. Har man ett glas i handen kan man i alla fall dansa lite smått och inte se helt konstig ut.

Mindre än en minut efter att Mårten lämnade rummet så hade redan två killar "råkat" nudda min rumpa. Tur för dem att jag inte bryr mig om sådant. Några minuter senare kom en snubbe fram och sa att han skulle bjuda på nästa drink. Han frågade mig vad jag ville ha så jag sa cider. Som tur var så var snubben inte jobbig utan han bara ställde päroncidern på bordet framför mig och gick sedan och satte sig med sin polare. Jag höll koll på cidern ända från baren för jag litar ju inte på någon.

Jag fortsatte dansa lite själv (rätt så pinsamt) och tyckte det var kul att ha fått en gratis dricka från en helt okänd man som inte verkade kräva något i gengäld. Efter ett tag kom han i alla fall fram och började prata med mig. Han verkade snäll men en aning alkoholpåverkad. Inte så att han var full men man kände alkoholen i hans andedräkt.

Vad han berättade sedan vet jag inte riktigt om jag tror på till 100 procent... Han sa att han var chef för ett välkänt bilmärke och att han även var musiker. Mannen han var där med var hans livvakt som han alltså betalar för. Det lät lite som skryt men när mannen gick iväg ett tag så kom hans livvakt fram och pratade mig och han var jättevettig och sympatisk. Han är en sådan person man skulle kunna prata med hur länge som helst om miljoner olika ämnen. Han bekräftade att han var anställd som livvakt eftersom snubben råkat ut för många konstiga typer.

När Mårten kom tillbaka så erbjöd sig mannen med livvakten att bjuda oss båda på drinkar. Vad vi än ville ha så kunde vi få det, sa han. Eftersom jag inte riktigt gillar att utnyttja folk så tog jag bara en cider till. Nåväl, en cider kostar väl säkert runt 70 spänn. Mårten sa att han inte ville ha något men han fick en alkoholfri drink ändå. Senare fick även jag en drink trots att jag inte bett om det. Han bara strödde pengar omkring sig. Mårten räknade ut i huvudet hur mycket mannen hade spenderat på dricka bara till Mårten och mig och det var säkert närmare 400 kr... eller kanske mer.

Vem vet, mannen med livvakten var kanske ärlig om allt han sa. Jag fick hans visitkort och det stämde överrens med det företag han sa att han jobbade för. Och han jobbar kanske inom musikbranschen också för han pekade ut att Babsan satt vid bordet bredvid. Jag kände inte igen honom i man-skepnad men när jag nämnde det till Mårten så sa han att det var Babsan.

Nej, klockan är mycket och jag är trött så jag ska lägga mig och sova.