2017-03-14

Känner mig deppig idag. Hela dagen var bara skit. Mårten jag och morsan var ute på en nattklubb. Visst, vi åt gott och kollade på bra underhållning men jag var deppig ändå. Snubben vi träffade där för ett par veckor sedan var där igen. Som tur var så var han inte allt för påflugen. Han pratade lite med min morsa men med mig vågade han bara skaka hand. Han kanske inte gillade att jag undvek honom på nätet eller så var han för blyg. Mot slutet av kvällen kom en annan kille närmare. När vi fick ögonkontakt vågade han komma fram och skåla med mig. Resten var skitpinsamt för jag förstod typ tre ord av allt han sa. Jag har ingen aning om vilket språk han pratade. Tyckte han sa norska men det lät inte som det. Hörde ordet "konferens" och att han frågade om Mårten var min pojkvän. Jag förklarade att han är min bästa vän och att vi var där med min mamma. Resten av tiden han pratade stod jag där som ett fån och försökte gissa mig till när ja skulle säga ja, nej, jaha och liknande. Jag sa flera gånger "va?" eftersom jag inte fattade. Han däremot verkade inte fatta att jag inte fattade... så han bara upprepade det han sa hela tiden. Jösses, det hade varit så mycket enklare om han pratat engelska istället.

Tänk att killar vågar sig fram till mig trots att Mårten är bredvid mig. Det är väl smickrande antar jag... men jag är ändå deppig.