2021-07-15

Klockan är kvart över ett på natten och jag ska sitta uppe i ca 4 timmar till. Varför? Så att temperaturen ska gå ner så jag kan stänga balkongdörren... och förhoppningsvis ha svalare inne än ute imorgon när det ska bli 31 grader. Problemet är bara... att det fortfarande är 28 grader inne trots att balkongdörren är öppen så mycket det går. Mårten hjälpte mig sätta upp myggnät för ett tag sedan så fåglarna inte råkar flyga ut och för att hindra insekter att komma in. Båda fläktarna är på. Min senaste elräkning var på 1100 kr. Nästa blir säkert tre gånger så dyr. Funderar på om jag ska vända på fläkten jag använder (inte fåglarnas). Testa att blåsa ut luften mot balkongen istället för att den blåser luft på mig... äh, tror inte det fungerar. Är bara så orolig för att fåglarna inte ska må bra i värmen.