2024-03-14

Idag fick jag ett handskrivet brev med posten... från en gammal gubbe på Facebook. Jag har över 3000 vänner och jag gör inga speciella begränsningar på vilka jag godkänner eftersom jag spelar flera spel där jag behöver hjälp från Facebookvänner. Det var inget störande brev jag fick egentligen men det är ändå lite creepy... framförallt för att han är typ 67 år gammal. Och vem skriver till en främling och bjuder in dem till någon håla i Värmland? Usch. Han skrev att han bara söker vänskap eftersom att hans förra fru var psykopat. Va? Sjukt. Efter att ha tänkt lite så slog det mig att ingenting i brevet (på tre sidor) var personligt. Min tanke? Han har säkert färdigskrivna brev som han skickar till mängder av kvinnor. Jag kan ha fel men jag har sällan fel när det gäller min instinkt. Nu spelar det ändå ingen roll för jag tänker inte svara honom. Först tänkte jag svara och på ett snyggt sätt avböja hans uppmärksamhet... berätta att jag är döende på grund av cancern... men sen tänkte jag att... nej, varför ska jag göra det? Han kanske tolkar det som ett tecken på att jag vill prata och hålla kontakten. Hade han varit 30 år yngre och snygg hade jag kanske tänkt annorlunda. *ha, ha*. Skojar bara. Jag har varit singel sedan 2001... eller var det 2000? Minns inte när det tog slut med Roger. Har aldrig känt behov av att hitta någon annan.

Jag får kanske kolla lite noggrannare på vänförfrågningar på Facebook. Jag brukar läsa ett par inlägg av varje person... men det går inte att veta jämt om folk är störda eller inte. Jag godkände en svensk snubbe för ett par minuter sedan. Han hade ett ganska ovanligt efternamn så jag kollade upp honom. Han har hemlig identitet. Skumt. Jag googlade istället på hans namn och staden han bor i. Google är så sega med att uppdatera sökresultaten så man ser ändå var han bor. Äh, whatever... klockan är snart 5 på morgonen. Jag borde kanske sova.