1993-01-21

Hej. Kort sammanfattning: På samhället var jag i datorrummet med "C" och "C2" och hjälpte dem att skriva. Jag skrev inte utan bara visade hur man sparade osv. Svenska, hemskt. Spanska, sådär. De andra slutar efter spanskan men "F" och "S" brukar stanna kvar och äta med mig och "M". I alla fall: när jag hade lagt in mina böcker i skåpet gick jag och kollade vid "M"s skåp, men de hade redan gått till matsalen. Hrmpf! Vad kul att de väntade, va?! Och när jag ställde mig i kön bakom dem, sa de ingenting. Jag vet inte om de försöker undvika mig. Det kan ju hända att de inte såg mig och trodde att jag redan hade gått till matsalen. När det var en halvtimme kvar till naturkunskapen så gick de. Äntligen fick jag vara ensam med "M". Jag känner nämligen att det går lättare att prata med henne. Vi gick upp till naturkunskapen och satte oss utanför. Vi pratade och jag märkte att någon kom upp för trappan. Jag tittade lite ur ögonvrån och såg att det var "M2". Han gick omkring och tittade i montrarna och till slut satte han sig vid oss. "M" verkar inte vara rädd för någonting utan frågade honom några frågor om naturkunskapen. Det satte igång honom. Han började prata och prata. En gång råkade vi kolla in i varandras ögon samtidigt. Ooops! Naturkunskapen gick bra men trögt.