1993-01-27

Hej. Kort sammanfattning: Spanskan gick bra. Jag har upptäckt en kille på spanskan som heter "N". Han är ganska gullig. Maskinskrivningen gick också bra. Jag slappade. Lunch. Potatisbullar. Matte. Samhälle. Vi ska städa i skolan nästa vecka. Vi fick ett schema som vi skulle fylla i. Först valde jag att ha städjour på onsdag och torsdag utomhus. Med städjour menas att om det är för skitigt så får man städa undan det. Jag valde onsdag och torsdag för att det är de två jobbigaste skoldagarna. Sen sa "A", min klassföreståndare, att man skulle välja en dag på städjour och en dag i matsalen där man skulle hjälpa till att plocka undan brickor och kvarlämnad mat. Men jag hade ju redan skrivit två dagar på städjour. Så jag skrev mig som reserv på torsdag. När alla hade skrivit i sa läraren att han skulle fylla i luckorna. Jag hoppas att han inte skriver mig på en dag till... Sen fick vi gå hem.