1993-01-31

Jag struntar i historialäxan. Jag läser igenom det snabbt på morgonen. Just nu lyssnar jag på "Slammer", ett hårdrocksprogram. Idag känner jag mig så konstig. Om en rymdvarelse skulle flyga in genom fönstret och säga "hej", skulle jag bara säga "hej" tillbaka och sen sjunka tillbaka in i mina tankar. Det är såna här dagar som jag önskar att något skulle hända... något som avviker från vardagen. Det är så tråkigt; måndag till fredag stiger man upp 06:50, klär på sig, går till skolan, kommer hem, gör läxor, äter, sover... Lördag och söndag: stiger upp 09 eller 10, läser en bok hela dan eller spelar på datorn eller åker in till stan för att leta efter någon CD som man aldrig hittar. Nej, jag ska, innan jag lägger mig, be för att något intressant, spännande och roligt ska hända. Men inget som är pinsamt. Absolut inte. På torsdag kommer en reparatör som ska fixa något med värmepannan i huset. På förmiddagen... *suck*. Då är jag inte hemma. På onsdag är det friluftsdag. Jag antar att jag ska simma, även om man inte kan välja det. Kanske man råkar stöta på någon snygging.