1993-07-02

Semester i Kanada

Vilken natt! Jag har inte kunnat få en blund i ögonen. Hrm... det låter som en konstig formulering. Rättare sagt: jag har inte kunnat sova. Det är inget problem med värme eller så. Nej, det är ett litet fenomen kallat snarkning. Igår somnade jag ganska snabbt, bara för att vakna klockan halv två av att tant "P-N" snarkade. Det var inte så farligt. Men sedan stämde moster "Z" in. Hemskt! Mosters snarkningar lät som när man drar in snor i näsan. "P-N"s snarkningar lät som pruttar. Jag kunde inte somna om utan låg och väntade på att det skulle ljusna. När de andra hade vaknat åkte vi in till Quebec och tittade på Parlamentet m.m. När vi kom tillbaka sa jag att jag inte tänkte sova i tältet så vi fällde ner sätena i vanen och satte dit en madrass. Jag kröp i min sovsäck och somnade.