1993-07-04

Semester i Kanada

Imorse vaknade jag av att farsan öppnade bakluckan på vanen. Jag steg upp, åt frukost och sedan åkte vi iväg. När vi kom fram till Ottawa sken solen och det var varmt. Vi parkerade och gick mot parlamentet. Det var faktiskt fint. Efter att ha gått runt utanför och tittat lite kom plötsligt kusin "T" springande fram till mig. Det visade sig att resten av släkten också hade kommit dit. Det var kul att se alla. Sedan skildes vi åt. Vi gick in i parlamentet med en guidad tour. Killen som ledde det hela var rolig. Vi stannade först i en trappa. I gruppen var det kanske 30 pers. Han frågade varifrån alla kom. Så när han frågade om det fanns några från Europa så räckte jag upp handen och sa att vi var från Sverige. Resten av guidningen kastade han små nyfikna blickar på mig. Han var ganska söt. Efter det gick vi till ett museum och sedan åkte vi hem.