1993-07-03

Semester i Kanada

På morgonen vaknade jag när det fortfarande var mörkt. Men det började ljusna lite. De hade sagt igår att vi skulle vakna tidigt och åka iväg till Montreal vid ungefär klockan 6, halv sju. Jag tänkte att eftersom det började ljusna så var klockan ca 6. Så jag steg upp, släppte luften ur madrassen och vek ihop sovsäcken. Jag satte mig på en bänk utanför tältet. Tiden gick men ingenting hände. Jag tog ett äpple och började äta. Efter ca en timme hörde jag ett pysande inifrån tältet. Det var farsan som hade släppt ut luften från madrassen. Klockan åtta åkte vi iväg. Det tog ca två timmar innan vi nådde campingen i Montreal. Under tiden hade det samlats en massa moln och precis när vi steg ur för att sätta upp tältet började det regna. Vi skyndade oss så mycket vi kunde för att sätta upp tältet. Vi struntade i att pumpa upp madrasserna. Vi åkte in till Montreal där vi skulle träffa mina kusiner "G" och "S". De tittade (och lyssnade) på jazzfestivalen som gick där. Vi mötte dem utanför en stor kyrka. Vi gick in och det var verkligen jättefint. Efter det gick vi omkring och tittade på andra grejer. Vi gick igenom festivalområdet och lyssnade lite på musiken. Sedan åkte vi tillbaka till campingen. Vi åt middag och myggorna åt middag på mig. Sedan gick jag och la mig i bilen och somnade. Det är sista natten som jag behöver sova i bilen. Imorgon ska vi titta på Ottawa, Kanadas huvudstad. Hoppas att det blir bättre väder. Inte för varmt bara.