1994-12-10

Hej. Jag funderar... jag kan inte komma på vad "M"s föräldrar skulle ha emot mig. Igår frågade ju till och med "M" om jag ville komma över till henne och snacka lite eller kolla på TV. Nej, jag tror inte att de låter "M" gå ut. Men för hur länge då? De kan inte låsa in henne i huset för evigt. Och man kan aldrig förutse vad som kommer att hända. Man kan ju inte gå omkring hela livet och vara rädd och försiktig. Det är inget liv tycker jag. Som det där skottdramat vid Stureplan. Saker som det kan tyvärr hända när som helst, var som helst och hur som helst.

Nej, jag är jävligt pissed off på "M". Hon kunde väl åtminstone ringa. Nåväl, jag tänker inte ringa. Hon får ringa mig. Hrmpf! Vi får väl se när det blir. Mina föräldrar försöker få mig att stanna hemma ikväll. Men de fattar inte. När jag är så här nere behöver jag få roa mig lite. Och det gör inget om jag inte träffar "Mr Right"-killen, bara jag får dansa till bra musik och ha kul.