1996-06-13

Det är mycket som händer nu. Idag ska jag göra middagen. Hamburgare. Jag undrar om man måste göra färsen eller om biffarna är färdiga och bara behöver värmas?

De har avrått mig från att ta sömntabletten ikväll. Nu har jag den bara vid behov.

Vad har hänt under den tid som jag inte har skrivit? Jo, torsdagen den... nej, förlåt. Onsdagen den 5/6 åkte jag hem efter två. Sa att jag skulle vara tillbaka före 20:00. Kom hem, käkade, kollade att spelen som jag kopierat fungerade. Varken morsan eller farsan var hemma. Morsan var hos någon arbetskamrat hela kvällen, skulle bara komma hem efter tio. Under kvällen blev jag sämre. Jag skrev ju på onsdagen att jag var snuvig. När klockan var 19:00 mådde jag skitdåligt, hade ont i magen, diarré, huvudvärk, yrsel, illamående och ordentlig snuva. Det var knappt att jag kunde komma ner till busshållplatsen. Men jag kom tillbaka hit till behandlingshemmet i alla fall. På torsdagsmorgonen när jag vaknade mådde jag ännu värre. Så jag ringde morsan och bad henne att komma över. Dagen som följde var ett rent helvete. Jag kunde inte behålla något. Varken mediciner eller mat. Inte ens dryck. På kvällen blev det något bättre, jag kunde behålla sömntabletten. Jag somnade ändå bara någon gång efter två på natten. Vaknade klockan sex och kände mig bättre, men jag var helt utpumpad (bokstavligt talat). Jag kunde knappt stå på benen. Sedan åkte jag hem på permission över helgen. Jag upptäckte att man kan surfa på Internet genom TV3:s text-TV. Ganska kul att kolla på eftersom man ser vad andra personer gör; skickar e-mail eller kollar mystiska sidor på Internet. I måndags skrev jag brev till "A" och "M". Jag har bett "M" att inte höra av sig mer. Om han gör det har Roger lovat att ringa upp honom och ge honom en rejäl utskällning. Du kanske undrar varför jag vill bryta kontakten med "M"? Jag har bara en sak att säga om honom: PERVERS. Jag hoppas att "A" skriver. Om han inte gör det så låter jag honom vara. Jag saknar faktiskt hans brev. Han var så barnsligt gullig på något sätt.

Det har blivit ändring i planerna. Fikat är klockan halv två på fredagar eftersom vi har den fåniga "speglingen". Jag har ringt morsan. Hon kommer klockan ett imorgon. Nu är klockan 15:38. Måste nog börja med middagen snart. Adjö.