1996-06-16

Hej. Har just kommit tillbaka. Nej, jag menar.. äh... jag kom hit till behandlingshemmet klockan åtta. Apropå patienter... jag vet inte om "M2" kommer hit. Hoppas inte. I torsdags flyttade nämligen en tjej in i rummet bredvid mitt. Hon heter "A". Hon har varit patient här tidigare och blev sedan en s.k. öppenvårdspatient. D.v.s. att man bor hemma och får besök av en skötare en gång i veckan. Men nu blev hon tydligen tvångsintagen. Hon snarkar otroligt högt, det hörs genom väggen. Och jag som skulle klara mig utan sömntablett. Tjoho. Jag sov bara fem timmar på natten. "K" (min kontaktperson) sa att "A" bara skulle vara kvar i rummet till helgen. Sedan ska hon flytta in i "C"s rum. "C" ska flytta till ett hus som ligger några hundra meter från den här byggnaden. Så vi får väl se när hon flyttar. Jag vet i alla fall en som kommer att sova med öronproppar inatt.

Fredagen såg ut såhär: Vaknade 05:00. Låg kvar i sängen till klockan åtta. Sedan var det morgonsamling, promenad, städning, lunch. Klockan ett kom morsan, strax efter kom Roger. Sedan var det "spegling". Vid två åkte morsan, Roger och jag hem. Klockan 22:10 gick Roger.

Dagen efter (lördagen) skulle "L2" och "L" komma (morsans väninna och hennes dotter som jag har känt i hela mitt liv). Men "L" kom inte för hon och hennes mamma hade ett jättestort gräl precis innan. Så hela dagen blev förstörd. Roger ringde klockan åtta på kvällen och var aspackad. Han avslöjade att när han skulle köpa present åt mig senast så valde han mellan underkläder och att köpa något på Guldfynd. Men gissa vad han hade tänkt köpa där? Ett par förlovningsringar! Går han inte LITE för fort fram?! Men när jag frågade honom idag om han kom ihåg vad han sagt igår så sa han att han inte kom ihåg ett skit. Han hade varit så full. Tur det.