1996-06-05

Idag fyller "P" 29 år. Ska bli tårta i eftermiddag. Jag vill hem. Åka hem, kolla igenom posten, ta fram lite glass, slå mig ner i en stol bredvid garaget och sola. Njuta. Istället så sitter jag här i mitt rum med snorig näsa. Ute skiner solen, men det märks inte här inne. Jag har lampan tänd nu när jag skriver det här. Det var en väldigt hektisk vecka hittills. I måndags kom Roger hit klockan sju. Stannade till tjugo i elva.

Idag skiner som sagt solen. Imorgon är det Sveriges nationaldag och då har de sagt att det ska bli regn. Men i helgen ska det tydligen bli fint. Uppemot +25 till +30 grader. Toppen! Då måste jag hitta på något kul med morsan. Farsan kommer bara hem på natten mellan söndag och måndag. Vad härligt det skulle vara att åka in till stan. Gå på Drottninggatan, Kungsträdgården, kolla i affärer, kolla in människor. *suck*.

I eftermiddag ska jag kopiera spelen från behandlingshemmets dator. Nu är klockan 11:42. Klockan tolv är det lunch, halv tre - fika med tårta, fem - middag, åtta - skorpor, 22-23 sovdags. När ska jag kopiera? Efter lunchen eller efter fikat? Äh, vi får se.

Imorgon har jag social träning på förmiddagen och sedan har jag middagen på kvällen. Usch! Verkligen. Hoppas att det blir soppa. Jag avskyr att laga mat. Det är helt okej att laga åt sig själv, men att laga åt andra... nej.

En glad nyhet: Jag har kommit överens med mina kontaktpersoner att jag ska få åka hem tidigare på fredagar. Förra fredagen var jag tvungen att stanna för det var två kärringar som jobbade då och de ville inte släppa hem mig före två. Men nu får jag åka hem efter fredagsstädningen, d.v.s. någon gång efter elva.