1996-06-17

Hej. Jag satt och bläddrade tillbaka lite i häftet. Jag läste det där om "J" från vuxenpsyk. Han flirtade lite med mig. Han bad mig ofta att se till växterna i hans rum, och jag hjälpte till att fixa några rosor som han skulle torka. Han kommenterade jämt om hur vackra mina ögon var... *hi, hi*. Trots att han var en aning äldre så kunde vi ändå sitta och prata som om vi hade varit jämnåriga. Vi pratade om allt möjligt. Fast det var nog mest han som pratade. Det verkar som att folk gärna berättar saker och ting för mig, det var likadant med "C". Han berättade allt... Jag skrev förut att "J" rymde och att jag förmodligen aldrig skulle se honom igen. Fel. Jag träffade honom en gång till. Han var där på sjukhuset och hämtade sina saker. Han skulle till ett annat sjukhus som han hade hört skulle vara bättre. Jag kommer ihåg att jag just hade pratat med morsan i telefon när en av personalen sa att "J" stod vid ytterdörren och ville säga hej då till mig. Så jag sprang dit. Jag kom i sista sekunden eftersom han precis var på väg ut. När jag sa "hej då", vände han sig om, gick fram till mig, önskade mig lycka till och gav mig en lång kram. Sedan gick han... *snyft*.

Tillbaka till nutiden: "A" har flyttat till ett annat rum idag. Men natten till idag var hemsk. Jag sov med öronproppar. Det tog inte lång tid att somna, men sedan vaknade jag klockan tre och kände mig helt rastlös i hela kroppen. Jag halvsov till 06:30 då jag äntligen kunde somna. Vaknade till senare. Kollade på klockan. Hade försovit mig, inte hört väckarklockan. Hoppas att jag sover bättre i natt. Jag har jobbat ganska mycket. Städat och hjälpt till i trädgården.