1996-08-05

Det är måndag. Helt klart. Nu är det dags för min lilla låt-lek igen: Nej, vi skiter i det. Idag gick jag på en morgonpromenad... själv. Halvvägs blev jag stoppad av ett par engelsmän i en gammal buss som frågade efter vägen till något slags industriområde. Hm... var då i så fall? Även om jag inte kunde hjälpa dem så fick jag lite träning av engelskan.

På onsdag ska alla åka till Gålö (?). Hela avdelningen flyttar nämligen ut dit en vecka. Det är väl tänkt som en slags semester där både personal och patienter ska umgås och ha trevligt. *suck*. När morsan kommer tillbaka ska jag skriva brev till den där penpal-klubben i Holland. Morsan skulle ta reda på lite brevvänsförmedlingar i Kanada. Hoppas att hon kommer ihåg det. Hm... om vi åker på uflykt på onsdag så blir det nog ingen uflykt imorgon. YES! Jag måste i alla fall hem och vattna växterna imorgon. Det är varmt ute, men ganska molnigt... ca +24 grader är det.