1996-08-06

"G" (från rummet bredvid) knackade just på dörren och frågade om jag visste var personalen var. Hon hade inte fått sin medicin. Personalen sitter alltid i rapport mellan 21-21:50. Tiderna varierar. Ibland tar rapporten bara en halvtimme, ibland en timme.

*gäsp*... vad trött jag är. Shit! Klockan är 22:15!!!!!! Och jag som inte ens har börjat göra mig i ordning. Och så måste jag skriva färdigt den här sidan i häftet. *suck*, när kommer jag att lägga mig egentligen? Idag har det varit jättefint väder. Ska visst bli bra imorgon också. Yes. Kul. Om man hade varit någon annanstans. På vattenfestivalen t.ex. *suck*... Har du märkt en sak Vivi? Du suckar väldigt mycket nu för tiden. Orsak? Vet inte. Jo, vill må bra, leva livet, ha kul. Inte sitta här i mitt mörka rum när solen skiner utanför. Ok, jag har varit ute ganska länge i trädgården och plockat vinbär. Idag alltså. Och så hade jag ju middagen. Imorgon blir det skinksallad till middag. Typiskt. Vi hade kycklingsallad igår. Kul med lite variation. Hrmpf!