1996-08-04

Sista dagen för OS. Tredje dagen för Vattenfestivalen. När farsan skjutsade hit mig såg jag flera ungdomar stå vid busshållplatsen. *suck*... jag saknar festivalen. Alla människor, musik, mat... atmosfären. Allt.

I fredags fick jag min efterlängtade skiva: Scooter - Our happy hardcore. Det visade sig att det även finns multimedia på. Spel och lite andra grejer. Häftigt. Synd att man inte har någon CD-ROM till datorn... Jag är så sugen på att skaffa en egen e-mail adress via TV3-textTV. Men man blir ju avskräckt när man läser andras e-mail. En tjej hade en telefonräkning på 4000 kr. Fast det är klart, det beror också på var man bor. Det är nämligen ett vanligt 08-nummer, så det borde ju vara normal samtalstaxa. Men om man bor i t.ex. Jokkmokk så är det dyrare att ringa. Det finns några nackdelar: det är jobbigt att knappa in texten med telefonknapparna, man kan inte se bilder, det är ofta störningar i tjänsterna. Och kanske det värsta av allt: Vem som helst kan se vad man skriver. Nej, jag väntar nog. Jag ska köpa en dator så småningom. Eller så kanske man kan få föräldrarna till att köpa en computer åt mig. Vi får se. Nu har jag inte tid att skriva längre. Vi hörs. Imorgon är det måndag. *suck*.