1996-09-30

Hej. Var hemma idag mellan 11-16:30. Typiskt mig så kunde jag inte låta bli att chatta lite på Internet. Fuck, det kommer att synas som 17 på telefonräkningen.

Imorgon ska jag åka härifrån 08:28. Jag ska till centrum. Arbetsförmedlingen klockan 9, tandläkaren klockan 10:15. Sedan äter jag kanske lunch hemma. Jag vet vad du tänker... men det blir inget chattande. Och så har jag middagen på kvällen. *suck*. Min kontaktperson jobbar imorgon. På förmiddagen som tur är. Jag tycker inte om henne längre. Det här stället är verkligen dött. Till och med växterna känner av allt det som sker. De är helt hängiga trots att man vattnar och sköter om dem. Jag är så less på allting just nu. Du undrar varför? Ska försöka analysera... Min kontaktperson verkar inte tro att jag har panikångest. Hon pressar mig att jag ska gå till olika ställen som tandläkaren, optikern osv. Hon tror att jag klarar allt galant. Visst, med hjälp av åksjuketabletter... Förra veckan tog jag tre stycken. En på onsdagen när jag åkte till kommunhuset, en på torsdagen när jag skulle till sjukgymnasten, en i lördags när jag åkte till Roger. Tabletterna går åt. Jag måste försöka ta bara när det är riktigt jobbiga grejer. Sjukgymnastiken borde gå.

Jag har tio stycken kvar. En tar jag imorgon. Sedan behöver jag inte fler den här veckan. Kanske på lördag om jag ska till Roger. När "förrådet" börjar sina åker jag till ett annat apotek och köper nya där. Sedan till ett annat ställe... och gången efter det ett annat ställe. För det verkar ju skumt att man köper så mycket åksjuketabletter. Det skulle i alla fall jag tycka om jag jobbade på apotek och någon kom var tredje vecka och köpte åksjuketabletter. De är som tur inte så dyra. 26 kr för 10 stycken.

Nej, dags att sova nu.