1996-09-17

Jaha. Har just pratat med min kontaktperson och kuratorn. Jag ska flytta till den lilla fristående "stugan" bredvid huvudbyggnaden. Imorgon. *suck*. Och så verkar det som om de har glömt att jag har svårt för att åka. De snackar om att åka till optikern, tandläkaren, sjukgymnasten osv. Hrmpf! De säger att jag behöver komma ifrån morsan och bli självständig, men de agerar ju som morsor själva. Så det är bara att packa sina prylar. Igen. Och om det ska bli så här mycket resor den närmaste tiden så tänker jag faktiskt köpa mer åksjuketabletter. Idag får det väl bli. Efter lunch. De ska ändå ha personalmöte. Och jag behöver bara vara tillbaka till 16 (det är jag som har middag idag). Bra, jag tar min 14-medicin klockan 12:30 och sedan åker jag. Undrar om de har åksjuketabletterna framme i apoteket eller om man måste be "tanten bakom disken" om dem? Hm... nåväl, det kvittar. Jag måste skaffa såna. Jag ska gå och fråga om det är okej att jag åker iväg efter lunch. Idag kommer Roger också. Det blir nog kul... vi kan ockupera musikrummet om det är ledigt. Eller terapirummet. Kanske finns det något roligt där. Vi får väl se.