1998-12-09

Roger och jag är redan hemma. Jag hade ingen lust att stanna på föreningen längre. Jag har så himla ont i ryggen vid skulderbladen. Roger ska få tortera mig med lite massage och övningar. Aj...

All denna snö... fy sjutton. Jag längtar till sommaren. Till ljusare tider. Fast det är ändå ganska med julen. Men efteråt... nej, då är det inte lika kul. Då går man bara och väntar på att det ska bli varmare.

Jag var hos läkaren idag. Vi pratade om lite olika grejer. Ingenting speciellt... Jag berättade om illamåendet och hon sa att det berodde på medicinen. Men det skulle gå över så småningom. "Nu vet du ungefär hur det känns att vara gravid då", sa hon skämtsamt. "Ja", sa jag. "Jag trodde ett tag att jag var det eftersom min mens var försenad". Hon skrattade och sa att det kanske skulle ha varit en glad överraskning för mig. Visst, som om jag skulle vilja ha barn nu. Hm.