1999-07-25

Vi har studerat notan från restaurangen. All mat som vi beställde var utan moms, för längst ner på notan fanns en nätt liten moms-summa. Kul...

Irritation. Jag kom just ihåg varför jag inte följde med hit förra året; all denna irritation. Den ligger ofta i luften som en slags elektrisk spänning. Det var likadant när jag bodde hos mina föräldrar. Ta t.ex. det som hände tidigare idag när vi alla satt och kollade på TV. Farsan tappade fjärrkontrollen i golvet. Morsan kommenterade det lite, men farsan låtsades som ingenting. Men... och det är ett stort MEN, om det hade varit jag som tappade fjärrkontrollen så skulle det ha blivit världens jävla liv.

Det är oklart om vi ska någonstans ikväll. Farsan vill inte köra när det är så mycket trafik. Nehej, ska vi verkligen sitta inne varje helg då? Fy fan. För två år sen var det också mycket trafik, men inte satt vi inne för det.