1999-11-15

Roger ringde tidigare idag och sa att han kanske kommer över idag och är hemma imorgon istället. Om en timme visar det sig ifall han dyker upp eller inte.

Jag pratade en stund med "K" i telefon för någon timme sedan. När vi åker till föreningen nästa gång så har vi några smågrejer att ändra i tidningen.

Känner mig så... nere... ledsen... ängslig. Jag är så rädd att Roger ska såra mig igen. Att han kanske är otrogen eller något annat. Jag har sagt till honom hur jag känner mig och han säger att han aldrig skulle kunna göra så mot mig. Jag tror honom... men vi är ju bara människor... ingen är felfri. Det är samma jävla fras som mal inne i huvudet hela tiden... "Tänk om...".

Om man nu skulle ta och se det från två olika sidor: Säg att jag struntar i alla funderingar jag har om vad som skulle kunna hända. Att jag litar på Roger helt och hållet. Det skulle säkert vara bra för förhållandet. Men... om det hände något sedan så skulle jag bli helt knäckt.

Om jag istället, som nu, fantiserar om allt som kunde hända... ja, då skulle inte bara jag må dåligt utan även Roger. För just nu känns det som att jag försöker förbereda mig inför hur jag skulle reagera om något hände. Väva ett skyddsnät...

Nej, det skulle inte fungera. Jag får ge allt jag har för att vårat förhållande ska bli bättre. Det är väl något liknande som Lotto. Om man inte satsar något så kan man inte heller vinna. Jag får bara hoppas att vinstchanserna är större än på Lotto.

Äh, nu får jag sluta fundera. Dags att sysselsätta hjärnan med något annat. TV... och så borde jag nog äta. Har inte fått i mig något vettigt på hela dagen.