2000-06-08

Hemma igen. Jag känner mig lite flummig (efter att ha tagit tre Xanor idag). Hur var det då på Högbergs? Jo, det var ett okej ställe. Men jag hörde knappt vad de andra sa, för musiken var ganska hög. Och så det värsta: all cigarettrök gjorde mig spyfärdig. Annars var alla jag mötte väldigt trevliga. I början var det lite pinsamt för jag satt där som ensam tjej med sju killar/män omkring mig. Sedan kom det som tur var några tjejer till.

Jag spanade runt lite på de övriga i baren men såg att det fanns bara ett fåtal snygga killar. Ja, man måste ju kolla in läget när man har chansen. Själva stället i sig är knappast något place jag hade valt om jag varit helt frisk. Jag tycker bättre om ställen där man kan dansa... och slippa prata så mycket va? *skratt*. Nej, men jag är ingen bartyp. Jag dricker ingen alkohol, min sociala fobi gör att jag inte vågar eller har så mycket att prata om. Så självklart trivs jag bättre på ett dansgolv. Men om några från föreningen åker dit igen hänger jag självklart med.

Jag har lovat att åka ut till föreningen imorgon. Det blir någon gång efter lunch i så fall. Om jag fattade det rätt så skulle jag kanske fixa till reklamen på föreningens hemsida. Fan vet jag... jag är lite borta. Som när "T" skulle hämta mig. Jag började ta på mig skorna... när jag upptäckte att jag hade glömt ta på mig byxorna. Snacka om att vara virrig. Jag skrattade till och med åt mig själv.

Någon kanske undrar hur det gick hos psykologen. Jo, som sagt var så fortsatte vi med alla tester. Idag var det också väldigt intressanta frågor som: "Varför tvättar vi våra kläder?". Och så fick jag sätta ihop olika pusseldelar som föreställde olika saker. Det gick ganska fort. Ja, jag tillbringade ju nästan ett år på sjukhus och behandlingshem. Vad gjorde jag då? Jo, jag lade pussel hela dagarna. Flera tusen bitars pussel lade jag på några dagar.

Nu tänker jag inte svamla mer här. Jag är förskräckligt hungrig och tänker rota igenom hela köket efter något gott att äta. Fan... klockan är snart elva. Jag som vill surfa... Jo, men jag ska ju bara lägga mig halv ett. Ja... så en stund ska jag nog hinna med.