2001-07-19

Det är lite svettigt ute. Morsan och jag gick omkring i kvarteret, fotade gamla hus (de flesta är från början av 1900-talet) och kollade in i några affärer där de sålde antikviteter. Jag såg flera gamla Coca-Cola prylar. Om de inte vore så dyra skulle jag ha köpt någon liten grej till en kompis som samlar på olika Coca-Cola saker. Jag har "bara" 100 kanadensiska dollar som jag fick av farsan. Vad är det i svenska pengar... kanske runt 700 kr? Jag ska nog köpa flera filmrullar till kameran, ett antal vykort, några souvenirer och annat krimskrams. Nja... det borde ju räcka.

När morsan och jag var på väg hem tidigare så tutade plötsligt en grå Dodge van på oss. Det visade sig vara min morbror som var ute på jobb. Han är så rolig... ser precis ut som Jultomten, fast med rött skägg. Vi ska över till honom på lördag. Det är trist att deras hund inte lever längre. De hade en jättegullig liten tax.

Nu ska jag fläta håret så att det inte är i vägen. Sedan ska jag ut i trädgården där morsan och mormor sitter.