2001-07-17

Jag fortsätter skriva i kanadensisk tid. Jag är just nu uppe på mitt rum... eller in the attic som moster säger. Jag har hela översta våningen för mig själv. Mosters dator ser väldigt gammal ut, men den borde vara bättre än min urgamla 386:a som jag skänkte till farsan.

Hittills har jag träffat min ena moster, hennes man och mormor. Jo... och mosters katt som är... hrm... väldigt tjock.

Flygresan från Munchen gick ganska fort ändå... trots att vi startade 45 minuter försent. På planet satt vi bredvid en gullig österrikisk kille. När vi flög över Grönland så tog han fram en videokamera och började filma den fina utsikten. Sen låtsades han filma interiören eller något. Ett ögonblick senare hade jag en kamera riktad mot mig. När han upptäckte att jag kollade på honom så skrattade han lite generat och stängde av kameran.