2003-05-10

Inte många dagar kvar nu... sen kan jag sova ut. Visst är det komiskt att när man nästan jobbat färdigt så får man en förfrågan om man vill fortsätta? Men jag ska nog tacka nej, det är inte värt att få sömnen rubbad. Ersättningen man får för besväret är inte heller speciellt bra. Hittills har jag fått 100 kr varje vecka till min mobiltelefon (det är en sms-chat jag "jobbar" på). De pengarna ska användas till att chatta och kicka folk. Åh jo, tro inte att det är gratis... 4,25 kr per sms kostar det. Jag har försökt vara sparsam så att jag får lite pengar över åt mig själv också, men det blir inte speciellt mycket.

Sen har jag fått lite prylar och ska väl få en dvd-skiva kanske (hoppas jag, om chefen håller sitt ord). Men om jag fortsätter jobba på samma ställe så får jag säkert inga fler prylar, och vad är det då för vits att slava för ingenting.

Jag ska ut och träna istället på sådant som jag måste... ta promenader själv, åka buss osv. Hoppas bara att jag mår bättre snart. Just nu är det inte så värst bra. Det känns nästan som att jag är uttorkad, är hemskt torr i munnen, läpparna är också så torra att de spricker, halsen känns som sandpapper, jag kan knappt svälja ibland. Jag försöker dricka mycket vätska, men det verkar inte hjälpa. *suck*

Imorse när jag vaknade, steg upp och böjde mig ner vid handfatet för att skölja munnen med lite friskt vatten så höll jag på att ramla omkull. Det kändes som att hela rummet snurrade runt... Yrseln har fortfarande inte gått över, så jag försöker undvika att titta ner allt för mycket.

Igår var det fan ännu värre. Det började när morsan och jag var på väg hem från att ha matat änder nere vid vattnet. Jag var torr i munnen, kände mig jättesvag, illamående. Det enda jag tänkte på var att för varje steg jag tog så var jag en bit närmare hemmet. Väl hemma när jag såg mig själv i badrumsspegeln så upptäckte jag att jag var blek som ett lik.

Jag lade mig ganska tidigt igår kväll. Men tror du att man får sova i lugn och ro? Nej. Någon granne hade födelsedagsfest. Jag hörde hur de sjöng för personen och grattade. Sedan, mellan ca halv elva och ett på natten förde de ett himla liv. De spelade någon sorts arabisk musik, klappade i händerna, sjöng med och jublade. Med andra ord kan man säga att jag inte sov speciellt mycket eller bra inatt.

Varför ringde ingen störningsjouren kanske du undrar? Jag har kanske skrivit om det här förut, men kan ta det igen. Hyresvärden fick inte igenom en hyreshöjning på 5,3 % och därför så har de dragit in på vissa saker. Om någon ringer och klagar på hög musik så rycker numera inte störningsjouren ut.