2003-05-31

Jag mådde inte så bra imorse, fick ta två Xanor. När farsan hämtade mig på förmiddagen mådde jag lite bättre. Vi åkte till centrum där jag först kollade på olika mobiltelefoner. Jag har spanat in Nokia 6100 som jag tycker verkar bra. Den borde ju påminna lite om min gamla telefon eftersom numren nästan stämmer överens (Nokia 6110 har jag nu).

Jag blev alldeles exalterad när jag fick se telefonen. Så liten, så snygg... och med färgskärm dessutom. *ler*. Den måste jag bara ha. Det är trippelband också, så den fungerar över hela världen. Jag har skrivit till Comviq och frågat lite hur det funkar när man är t.ex. i Kanada. Jag har inte tänkt ringa, men om det inte kostar mer än vanligt att skicka SMS så är det ju perfekt.

Det enda jag vet är att med det vanliga kontantkortet så kan man bara ta emot SMS utomlands. Men det finns en tilläggstjänst (kostar visst 145:- i inträdesavgift) och då kan man både ringa, ta emot samtal, skicka och ta emot SMS. Fast det tycker jag att det kan vara värt... kanske.

Oj, nu drömde jag mig bort i mobiltelefonernas värld. Tillbaka till centrum. *he, he*. Jag hjälpte farsan att köpa ett fint kort till hans brors barnbarn som gått ut skolan... eller något liknande. Innan vi åkte hem till mina föräldrar så stannade vi till vid Metro och köpte mat. Som jag skrivit tidigare så får man en jätteportion mat för bara 39 kr (45 för vissa rätter). Jag såg först en maträtt som jag tyckte såg god ut, men när jag frågade vad det var och fick höra ordet kycklinglasagne så tappade jag aptiten direkt. Det fick bli köttbullar med potatismos. Jag tänker faktiskt äta upp resterna nu, för vem orkar proppa i sig 20 köttbullar på en gång?