2003-09-05

Jag vaknade ganska tidigt idag... strax före åtta då posten kom. Och det var ju en kul överraskning som låg där på hallgolvet: en avi om ett paket jag ska hämta ut. Jag vet redan vad det är... en till t-shirt som jag vunnit. *skratt*. Fast det är inte från samma företag som jag vann "söt"-tröjan ifrån. Så jag har ingen aning om vad det står på t-shirten.

I en annan tävling gick det också bra... jag vann! Tjoho!! En Nokia 3300 kommer jag få så småningom (eller ganska snart, hoppas jag).

Det är perfekt att det dyker upp ljusglimtar i tillvaron, för annars hade det varit ganska jobbigt. I onsdags tog jag ett par Xanor och följde med farsan till Arlanda där vi hämtade upp mamma. Det gick hyfsat bra att vänta där... jag testade till och med en halvavancerad kaffemaskin som fanns där. Men jag tog förstås en varm kopp choklad, min mage gillar ju inte kaffe just nu. Det stod på maskinen att det fanns soppa också, men inte vilken smak... vem sjutton vågar testa den då?

Igår tog jag bara en Xanor för vi åkte till olika stormarknader och handlade mat. Nja, i Coop Forum köpte vi bara Risifrutti och två par hantlar var (morsan och jag). Det är bara 2x1 kg, men lite träning är alltid nyttigt. Jag avskyr egentligen allt vad träning heter... men det är bra för hälsan... och så får man en snyggare kropp på köpet.

Jag har ingen aning om vad jag ska göra idag. Jo, hämta ut min t-shirt förstås. Men sen vet jag inte. När jag vaknade imorse så var jag ganska yr och mådde lite illa. Fast det är ju inte så konstigt när man vaknar sådär plötsligt. Jag får kanske sätta en extra matta på tröskeln som är rätt bred... eller montera upp någon sorts korg som fångar upp posten. Äh, det kanske bara är bra att man vaknar i tid. Men har man bara sovit fem timmar (som jag gjorde inatt) så är det ingen höjdare. *gäsp*

Nu är det inte många dagar kvar till tandutdragningen. Jag var och köpte barnmat igår. Jag fick ett gulligt litet örngott gratis också eftersom jag köpte tio stycken Nestlé. Ha, ha! Jag har bara dragit ut en mjölktand för jättelängesedan så jag vet inte hur det kommer kännas. Jag får väl äta lättuggad mat i alla fall. Pannkakor går ju alltid bra. Jag köpte en mix häromdagen där man bara behöver tillsätta vatten. Det är superbra, för jag har oftast inte ägg hemma och mjölk ser man aldrig skymten av i mitt kylskåp.