2003-10-14

Jag sov bara tre timmar inatt. Var vaken ända till klockan fem med ångest, lite illamående och en konstig mage. Det var första dagen på "lingonveckan"... men ändå. Jag brukar ju inte må dåligt för det.

Har ätit Losec hela tiden sedan i somras. I torsdags glömde jag ta tabletten så jag tänkte på fredagen att jag ska testa att göra ett uppehåll igen och se hur magen reagerar. Idag är alltså sjätte dagen utan Losec och det känns pyttelite i magen... men jag avvaktar ett tag. Blir det lika jävligt som förra gången får jag väl börja med tabletterna igen.

Apropå tabletter så ska jag träffa min psykiater och psykolog nästa vecka. Jag hoppas att vi kommer fram till något bra som kan hjälpa mig... förhoppningsvis inte medicin igen. Dels för att jag inte har haft en riktig panikattack på evigheter, bara stark ångest. Första veckorna med en ny medicin förstärks allt dåligt, vilket skulle kunna innebära att jag då får en rejäl panikattack. Det andra skälet är min tandställning. Muntorrhet är något jag verkligen inte vill ha. Förra gången jag hade tandställning var det bara på överkäken och när jag besökte vanliga tandläkaren efter att ha tagit bort tandställningen så hade jag åtta hål!