2003-12-31

Jaha, då var det sista dagen på det här året. Morsan var här i några timmar. Vi tog en promenad vid havet... matade ankorna som alltid håller till i en speciell liten vik där vattnet aldrig fryser till is. Det måste ha varit minst 50 stycken ankor som hoppade omkring vid våra fötter och försökte ta några brödbitar. *he, he*. Nästa gång måste jag ta med mig kameran.

Hoppsan, nu ser jag att min fågelhanne sitter i buröppningen... och sjunger. Luckan är öppen för jag släppte ut honan för en stund sedan. Hon kan ju flyga så jag låter henne komma ut lite då och då. Hm, vilken smart hanne... nu hoppade han in igen. Bra, men jag ska ändå stänga luckan.

Jag ska fira nyår ensam igen. Hade det inte funnits snö ute så skulle jag kanske åkt till mina föräldrar. Istället ska jag njuta av alla fyrverkerier vid midnatt från bästa utsiktspunkten, d.v.s. min balkong. I år blir det ingen vodka som jag ska skåla med. Istället blir det något godare, nämligen lite Cordon Negro. Mousserande viner är inte helt fel... säger jag som aldrig dricker alkohol. *skratt*