2004-08-22

Det här har varit en ganska händelserik vecka. Jag har tagit ett par Xanor då och då, men det är det värt. Jag ser det som så att hellre ta en tablett och kunna gå ut än att inte ta någon tablett och bara sitta inomhus och må sämre.

I tisdags kom Mårten över och han stannade ända till igår. Den här gången tog vi det lite lugnare, vi åkte inte till fullt så många ställen... men nästan. *ha, ha*. Vi besökte bland annat mina gamla hemtrakter i norra Botkyrka. Det är kul att gå och kolla i livsaffärer med lite andra utbud än vad vanliga Konsum- och Vivobutiker har. Sen var vi inne i stan förstås, kollade ett bokantikvariat... och går man förbi Gray's så måste man bara köpa lite amerikanska varor som t.ex. drycker och "macaroni & cheese".

Igår eftermiddag var jag och mina föräldrar i Bergianska trädgården och promenerade. Jag köpte en plast-gerbera i Plantagen också. Jag är så trött på bladlöss, spinn eller vad det nu är. Jag har slängt massor av växter och så har jag köpt såpa som jag blandar med vatten och sprejar på växterna en gång i veckan. Fungerar inte det så har jag ett starkare medel som också ska sprejas på... men det tar jag som en nödlösning. Först ska jag se om de små krypen verkligen kvävs av såpan. Så nu har jag bara 18 äkta växter kvar i min lägenhet. Nej, nu ljög jag. *skratt*. Jag och mina föräldrar åkte till IKEA idag för farsan behövde en ny madrass. Jag hittade inget åt mig själv i möbelväg, däremot såg jag en växt som jag tyckte var så häftig att jag inte kunde motstå att köpa den. Det är en trädaloe. Den jag köpte ser ut som en bläckfisk... eller något alien-liknande... annorlunda i alla fall. Stor är den också, minst en halvmeter hög. Priset var också högt: 199 kr.

Som sagt var så känner jag mig lite slutkörd. Eller egentligen inte... är bara så spänd i axlarna som vanligt. Jag ska försöka komma ihåg att smeta på lite tigerbalsam innan jag lägger mig. Sen har jag massor av mail att svara på. Ska beta av dem när jag känner mig lite klarare i huvudet. Ett tag trodde jag att jag höll på att bli förkyld, men det bröt inte ut ordentligt... fast jag känner mig rätt seg och det känns skumt i halsen. Nåja, det är väl bara att ta en slurk Echinagard igen.