2004-08-05

Jag kollar igenom evenemangsguiderna igen. Morsan ska ta ledigt imorgon och så tänkte vi hitta på något skoj. Men evenemangen verkar ha tagit slut. Det enda jag hittat hittills är någon träff för bil- och mc-intresserade (Wheels Nationals) nu på lördag och söndag. Det kostar pengar att komma in på området vid Barkarby flygfält. Fast man kan ju förstås promenera inne i stan och sedan spana in bilarna på kvällen när de cruisar runt i city... i någon slags parad om jag läste rätt på sidan. *ler*. Annars finns förstås Birka/Björkö. De har ett paketpris dit där det mesta ingår, kostar visst 245 kr per person. Hm, nu ser jag att man kan åka från Adelsö också och då kostar det "bara" 85 kr per person. Men då ingår nog inte guidning, entré till museet osv... eller? Förmodligen inte.

Birka får vi nog besöka en annan gång, det känns som att det är lite för mycket just nu. Jag vill inte ta så mycket Xanor, och så måste jag ladda lite inför resan till Kolmården som vi kanske ska göra någon gång under augusti. Jag har inte varit där på evigheter.

Överallt kan man läsa om den senaste tidens rymningar från fängelser. Undrar varför folk blir så överraskade att interner kan fixa mobiltelefoner. Om till och med mitt ex fick tag på en mobil så kan det inte vara särskilt svårt. Inte för att jag vet vad han har för polare nuförtiden. Jag har inte hört något från honom sedan i februari och det är väl lika bra. Jag får försöka ragga upp någon ärlig, hederlig kille... hur det nu ska gå till (raggningen alltså).

Jag ska kolla ett par kommuners hemsidor och se om jag hittar något skoj evenemang på det viset som kanske inte dykt upp hos Allt om Stockholm eller Stockholms officiella besöksguide. Sen är det dags att räkna får, d.v.s. sova.