2009-03-05

Igår var Mårten och jag på ett event vid Medelhavsmuseet. Det bjöds på vin, vodka, tilltugg, tipspromenad och goodiebags. Det var ganska kul. I början mådde jag lite sådär, men sedan kändes det bättre. Vi var faktiskt där nästan hela kvällen eftersom man fick tillgång till utställningen också. Jag gick runt och fotade både det ena och det andra konstiga föremålet. Alla var trevliga igår och det var en bra stämning i museet. När man kom dit fick man tre lappar; en som man kunde få en goodiebag för, en för ett glas vin, en för en vodkadrink. Jag vet inte om det var för att Mårten och jag såg snälla ut, men vid båda tillfällena när vi beställde drinkar åt mig (Mårten körde bil så han kunde inte dricka alkohol) så behövde vi inte lämna ifrån oss kupongerna. Men de tog lapparna från andra såg jag. Vodkan var okej, men jäklar vad det brände till i munnen om man tog en för stor klunk. Det fanns tre tillbehör att välja mellan; äpple, hallon eller vattenmelon. Jag provade de två sista men det enda som kändes var vodkan... så jag drack inte särskilt mycket. Jag gillar inte alkohol egentligen men det är intressant att åtminstone testa, speciellt när det är gratis. Mårten och jag hade ingen användning för våra dricka-lappar så vi gav dem till två herrar som blev enormt glada. När vi lämnade festen (det kändes nästan som en fest med dricka, glada människor och en DJ som var där och spelade) så fick vi varsin goodiebag med några tidningar, en mumsig bar från Kellog's, savetter (ja, faktiskt), body butter och ögonskugga från Make Up Store.

Det känns en aning uppmuntrande att jag klarade av kvällen rätt så bra... men ändå känner jag mig nere också. Jag vet inte varför. Kanske för att jag undrar hur mitt liv skulle ha varit om jag inte haft problemen jag har. Ibland när jag är ute med Mårten så känner jag mig nästan som en "normal" person. För ett kort ögonblick kan jag glömma bort allt jobbigt och ha kul. Sedan kommer man ihåg att allt är skit och den gråa deppighetsdimman faller ner över en som ett täcke och får vardagen att bli trist.