2009-03-01

Bäst att lägga sig så att man får ett par timmars sömn. Imorgon kommer fastighetsskötarna igen...

På onsdag får jag kanske besök av Mårten. Det beror på om vi får gå på en tillställning på kvällen... annars träffas vi någon annan dag. Det blir inte så mycket bio som vi hade tänkt oss. Är man med i SFs bioklubb så får man ibland gå på förhandsvisningar gratis. Men, de som är guldmedlemmar får hämta biljetter en dag innan alla andra. Morsan försökte skaffa biljetter vid två olika tillfällen och det var omöjligt... till och med när det var någon skitkomedi som ingen har hört talas om så försvann alla biljetter på nolltid. Så Mårten och jag struntar i bioklubbens förhandsvisningar. Vi får leta upp andra istället eller tävla om biobiljetter.

Apropå tävla så vann jag två Stockholm filmfestival-kort förra året. Vi var på en så kallad "red carpet" vilket inte var lika glamoröst som det låter. Visst, det fanns en snöblaskig 1,5 meter lång röd matta och man fick en liten provflaska Replay parfym. Det fanns en del dricka som Ramlösa och Campari (om jag minns rätt) och godis, typ Center. Det fanns även chips... i skålar. Kul när alla skulle gräva där i... Nåväl, nu har de i alla fall börjat med ett par förhandsvisningar. Med korten som Mårten och jag har så får vi gå på ca 12 stycken. Den första filmen ville vi inte se (Slumdog Millionaire) och den andra (Blindness) kommer vara textad på finska. Kanske vi kan gå och se nästa förhandsvisning av filmen Coraline i april... om inte något annat blir fel, typ att den är dubbad på grekiska...