2010-04-20

God morgon. Känner mig lite seg. Jag slapp i alla fall höra grannen som skrek även inatt. Mårten lade sig senare än mig. Vi gör så bara för att jag ska hinna somna innan han sätter igång och snarkar. Nåväl, tydligen så lät grannen jättemycket efter att jag hade lagt mig. Helt sjukt.

Nu ska jag in i badrummet och göra mig i ordning. Vi ska ut och handla lite. Men jag tänker aldrig mer använda mig av självscanning. Senast så upptäckte jag strax efter att jag börjat scanna att det luktade så mycket kokos... och märkte att det var själva scannern som stank. Någon måste ha provat handkräm, bodybutter eller kanske sololja och sedan fortsatt använda scannern. Jag trodde att butiken åtminstone torkade av dem mellan omgångarna... men tydligen inte. Tänk om någon har utslag, herpes, käkat något kladdigt eller har allmänt skitiga händer? Vem vet egentligen var folks händer har varit innan de greppar scannern? De enda gångerna jag kan tänka mig att scanna är när det finns något bra erbjudande eller om köerna är superlånga och man har bråttom.