2010-04-15

Jag är inte på särskilt bra humör idag... jag skyller som vanligt på vädret. Solen skiner just nu men min vädergubbe har tagit fram paraplyet så det betyder väl att barometertrycket sjunker.

Sen fick jag papper om att de ska komma och besikta badrummet... igen. Det var ju för fan flera år sedan de gjorde stambyte. Vad ska de kolla nu? Jag gillar inte att det ska komma in folk och snoka i min lägenhet. Jag vet att de bara ska göra sitt jobb, men människor är ju alltid nyfikna. Det innebär också att jag måste röja bort saker från hallen och badrummet... för jag vill verkligen inte visa upp en stökig lägenhet. Jag trivs bra i mitt organiserade kaos, men andra uppskattar nog inte det.

Min morsa kommer snart över hit. Jag måste försöka komma ihåg att fråga henne hur vi ska göra med betalning hos tandläkaren. Jag ska dit snart och laga minst ett hål och jag har inte råd att lägga ut flera tusen kronor.