2010-11-01

Jag har bytt taklampa här i rummet. Det var jobbigt. Jag gillar oftast IKEAs grejer men det här var krångligt. Men jag ger aldrig upp så jag löste det till slut. Slut blir man även i armarna av att behöva stå med dem uppsträckta så länge. Jag är lång, men det är ju en bit upp till taket... även om man står på en stol. Hemma hos mig är det värre... tror att jag har 2,55 meter i takhöjd.

Idag hade jag tänkt äta någon tråkig, fryst rätt... men jag slipper det för mina päron bjuder på köttbullar och makaroner. Kanske är det som ett tack för att jag fixar upp lampor. Ja, jag ska nämligen sätta upp en likadan plafond i morsans rum också. *pust*. Men på ett sätt är det ändå kul... att få göra något annat. Jag hatar rutiner och enformighet.

Vädret är skit som vanligt. Jag vill bara sova bort hela vintern.